Taizé voor jonge jeugd

Goed nieuws voor Taizé-liefhebbers tussen de 12 en 16 jaar die graag naar de Europese Jongerontmoeting in Rotterdam willen. Voor deze groep tieners is een speciaal workshopprogramma ontwikkeld. Zij vallen nog niet in de leeftijdscategorie die de broedergemeenschap Taizé aanhoudt, maar kunnen met dit programma toch één dag deelnemen aan het grote evenement dat eind december plaatsvindt in Rotterdam.

De groepen tieners kan deelnemen aan het middageten en het middaggebed in de Rotterdamse Ahoy, samen met duizenden jongeren uit heel Europa. Na de maaltijd kunnen de jongeren meedoen aan de speciale workshop voor tieners. Dit workshopprogramma wordt georganiseerd door jeugdorganisaties van de Protestantse Kerk (JOP) en de Rooms-Katholieke Kerk (Jong Katholiek).

De workshop vindt plaats tijdens het reguliere workshopprogramma op woensdag 29 en donderdag 30 december. Het programma biedt een mix van muziek, dans, rap, debat, theater en vele andere creatieve activiteiten. Alle deelnemers worden uitgedaagd om actief bezig te gaan met het thema ‘geloof, hoop en liefde’. Na deze workshop keren de tieners terug naar de Ahoy voor het eten en het avondgebed.

Beide kerken en de broeders van Taizé vinden het van belang dat ook de leeftijdsgroep 12-16 jaar de mogelijkheid krijgt om de spiritualiteit van Taizé te ervaren als de gemeenschap in Nederland is. Meer informatie en aanmelden kan hier.

Meer informatie over Taizé en de Europese Jongerenontmoeting vindt op de speciale website die voor deze gelegenheid is gelanceerd.