Duitsers starten campagne

‘Niemand voelt zich bij de andere confessies alleen maar gast. Wij zijn allen gastheer en gasten tegelijk’. Met dit citaat van een eerdere kerkendagbezoeker promoot de organisatie de tweede Duitse oecumenische kerkendag die in 2010 in München wordt gehouden.

De eerste gezamenlijke kerkendag van de Evangelische Kerk en de Rooms-Katholieke Kerk in Duitsland vond plaats in 2003 in Berlijn. Er kwamen toen zo’n 200.000 mensen op af. De tweede oecumenische kerkendag vindt plaats van 12 tot 16 mei onder het motto ‘Damit ihr Hoffnung habt’. In vijf dagen tijd worden er zo’n 3000 programma-onderdelen aangeboden.

Vanaf half september kan men kaarten bestellen. De kaarten kosten 89 euro; voor specifieke groepen is reductie mogelijk. Op de affiches staan twee jongeren, die over het water van de Chiemsee lopen. Het reclamebureau wil uitdrukken dat hoop wonderen oproept. ‘Wie met hoop door het leven gaat, mag leven zonder angst’, aldus de ontwerpster Bärbel Biwald.

Informatie kan worden opgezocht op www.oekt.de.