Bijbel als immigratieboek

‘Het ultieme immigratie handboek’. Zo wil dr. Sam Kobia de bijbel typeren tijdens de openingsdienst zondag 14 juni in de Maartenskerk te Doorn. Hij gaat er in op de gelijkenis van de Barmhartige Samaritaan. Hij is van plan te refereren aan de 80ste geboortedag van Anne Frank. En hij is voornemens de stelling te onderbouwen dat het racisme nog steeds leeft.

De komende dagen zal onder meer via deze site verslag worden gedaan van de conferentie die in het kader van het 40-jarig bestaan van de anti-racisme-programma van de Wereldraad in Doorn wordt gehouden.

Op zondag 14 juni vindt de start plaats met een dienst om 16.00 uur in de Maartenskerk te Doorn. Naast de secretaris-generaal van de Wereldraad nemen onder meer deel aan de liturgie: De Canadees ds. Michael Blair en mevr. dr. Marilia Schüller uit Zuid-Afrika. Ds. Ola en het Glorious Mass Choir uit Rotterdam zijn te horen in de openingsdienst. Iedereen is hartelijk welkom.

De sluitingsceremonie op 17 juni vindt in kleinere kring plaats in de kapel van het seminarium van de Protestantse Kerk op Hydepark. Daar zal ook Hare Majesteit de Koningin aanwezig zijn. Gezien de beperkte ruimte is deze dienst alleen voor genodigden toegankelijk. Voorafgaand aan de slotviering is er een persconferentie.

Foto: Maartenskerk te Doorn, waar de opening plaatsvindt