Bono-sound bij Utrechtse Raad

De Utrechtse Raad van Kerken heeft al zestien deelnemers voor de Kerkennacht die op vrijdag 16 juni 2009 wordt gehouden. Dat meldt Utrechtse Stemmen, het blad van de stedelijke raad. Een bonte verzameling van uiteenlopende kerkgenootschappen openen de deuren en presenteren zich aan een breed publiek.

De Utrechtse Raad is één van de kerkelijke platforms die inmiddels een traditie aan het opbouwen is wat betreft kerkennachten. Het fenomeen is komen overwaaien vanuit Oostenrijk en Duitsland waar vele grote steden jaarlijks of tweejaarlijks hun deuren een nacht openen om het brede publiek te laten zien wat de kerken aan spiritualiteit en cultuur in huis hebben.

In Nederland staan er dit jaar kerkennachten voor de deur in onder meer Emmen, Rotterdam en Den Haag. En Utrecht dus. De organisatie meldt: ‘Misschien wel het meest spectaculaire onderdeel van de Kerkennacht is een heuse rockdienst die in de Domkerk wordt gehouden’.  Een live band verzorgt de muziek, waarbij de traditionele kerkmuziek is vervangen door songs van U2. Deze Ierse popformatie brengt muziek met een boodschap, aldus Utrechtse Stemmen.

Foto: Bono (foto: M. Kurman)