Embleem en website wereldbond

www.reformedchurches.org. Zo heet de nieuwe website van de World Communion of Reformed Churches. Het gaat om de website van de nieuwe internationale bond van gereformeerden, die in 2010 formeel de fusie doorzet tijdens een bijeenkomst in Grand Rapids in de Verenigde Staten.

Het thema van de oprichtingsvergadering zal zijn ‘Unity in the Spirit in the Bond of Peace’, ontleend aan Epheziërs 4.

Het betreft een fusie van twee bestaande internationale koepelorganisaties: de WARC (World Alliance of Reformed Churches) en de REC (Reformed Ecumenical Council). De Protestantse Kerk in Nederland is lid van beide organisaties. Het gaat om een vereniging van meer dan 80 miljoen christenen.

Naast de website is ook het embleem inmiddels bekend. Het bestaat uit de volgende onderdelen een beker, een cirkel, verweven draden en een kruis. Het zijn symbolen van eenheid en geloof.

Foto boven: skyline Grand Rapids
Foto onder: nieuw embleem