Raad van Kerken start e-flits

Mensen met interesse voor oecumene kunnen zich abonneren op een e-flits van de Raad van Kerken in Nederland. Zij krijgen dan maandelijks in telegramstijl de laatste informatie over oecumenische onderwerpen. De Raad van Kerken biedt de nieuwe service aan om mensen op die manier snel de laatste thema’s aan te reiken. Een abonnement is gratis en kan op ieder moment ingaan of weer worden opgezegd.

De Raad komt met het initiatief om informatie snel, goedkoop en toegankelijk aan te bieden. De e-flits biedt per keer een aantal onderwerpen aan, die in enkele zinnen worden toegelicht. Een uitgeprinte e-flits omvat nooit meer dan één A4-tje en kan daardoor ook makkelijk worden meegenomen naar een vergadering of ter inzage worden gehangen op een prikbord. “We merken dat veel mensen geïnteresseerd zijn in de hoofdlijnen van oecumenische ontwikkelingen”, aldus Klaas van der Kamp, algemeen secretaris van de Raad. “Op deze manier stellen we hen in de gelegenheid op de hoogte te blijven van de centrale thema’s.”

De e-flits is een aanvullende service op de website van de Raad (www.raadvankerken.nl). Daarop zullen de meeste berichten uitvoeriger worden toegelicht. Mensen die dus meer van een onderwerp willen weten, kunnen daar terecht. En verder blijft de Raad een schriftelijk Oecumenisch Bulletin uitbrengen, bedoeld als schriftelijk informatiebulletin met een verzorgde lay-out. Uitvoeriger nota’s van de Raad krijgen een plaats in specials van het Oecumenisch Bulletin. Voor de schriftelijke uitgaven vraagt de Raad van Kerken een tegemoetkoming in de kosten. De digitale informatie kan steeds gratis worden aangereikt.

De Raad hoopt met het extra accent op de digitale informatiebronnen nieuwe doelgroepen aan te boren. In de nieuwsvoorziening richt men zich dan ook niet alleen op landelijk oecumenisch nieuws, maar ook op plaatselijke en internationale informatie. “De Raad van Kerken probeert op die manier invulling te geven aan zijn rol als makelaar van oecumenische informatie”, zegt de algemeen secretaris.

Bekijk het eerste nummer