Oecumenelezing 2023

De oecumenelezing 2023 zal dit jaar plaatsvinden op vrijdagmiddag 12 mei 15.00 uur in de Geertekerk in Utrecht.

Hoofdspreker van de oecumenelezing 2023 is mgr. Dick Schoon, bisschop van Haarlem van de Oud-Katholieke Kerk. Hij zal ingaan op de angst en onvrede die er bij velen in onze samenleving heerst en daar een ander perspectief tegenover zetten.

Lezing voortaan medio mei

Traditiegetrouw vond de lezing altijd in januari plaats, als nieuwjaarsontmoeting ‘met inhoud’. Toen de oecumenelezing vorig jaar vanwege corona noodgedwongen verplaatst moest worden van januari naar mei, bleek dat onverwacht goed uit te pakken. Het betere weer en het langere licht maakten het voor vele belangstellenden gemakkelijker naar Utrecht af te reizen. Dit heeft de Raad ertoe doen besluiten de lezing voortaan medio mei te organiseren.