MiGreat realiseert noodhulp in Ter Apel

Sinds maandag 22 augustus kookt MiGreat – partner van de Werkgroep Vluchtelingen van de Raad van Kerken in Nederland, in samenwerking met andere organisatie en burgers, tweemaal per week een maaltijd voor de mensen die buiten moeten slapen in Ter Apel. Ook deelt de hulporganisatie tenten en slaapzakken uit.

Sluiting van noodopvanglocaties leidt deze dagen tot meer drukte bij het aanmeldcentrum in Ter Apel. De situatie vraagt om noodhulp. Naast de praktische hulp doet MiGreat een blijvend appel op landelijke en lokale overheidsinstanties.

MiGreat gelooft dat mensen zich moeten kunnen verplaatsen. Zij vecht uitsluiting aan en draagt bij aan kansen voor migratie. Daarbij wordt hier en daar samengewerkt met de Werkgroep Vluchtelingen van de Raad van Kerken in Nederland.

Inleveren en meewerken

De organisatie heeft over het hele land inleverpunten gerealiseerd, waar slaapzakken of dekens ingezameld worden. Tot en met 4 oktober kunnen kwalitatief goede, warme slaapzakken en dekens worden ingeleverd (kleding, dekbedden, spreien, lakens of dekbedovertrekken komen bij op dit moment niet van pas).

Ook vrijwilligers voor het koken, het distribueren van maaltijden of andere werkzaamheden – zijn van harte welkom.

Foto: Protest bij gemeenteraadsvergadering in Ede, vóór AZC aldaar.