Van Leijenhorst start bij Laudato Si’ Alliantie

De Laudato Si’ Alliantie Nederland heeft Mattie van Leijenhorst (32) aangesteld als nieuwe medewerker communicatie van de Laudato Si’ Alliantie. De Alliantie beoogt de boodschap van paus Franciscus breed onder de aandacht te brengen.

De encycliek Laudato Si’ stelt dat de aarde een gemeenschappelijk huis is voor alles wat leeft. Als mensen maken we deel uit van de natuur en die is uit evenwicht. We zijn geroepen om voor dit huis te zorgen. Uit liefde en uit noodzaak om dit evenwicht te herstellen.

De Laudato Si’ Alliantie Nederland is een alliantie van katholieke instellingen en organisaties die blijvend aandacht wil vragen voor deze boodschap van paus Franciscus. De Alliantie werd opgericht door de Bisschoppenconferentie en de KNR en wordt ondersteund door twee stafleden.

Uitbreiding team

Matty van Leijenhorst (32) zal als communicatiemedewerker toegevoegd worden aan het team.

Matty is een gedreven vrouw, met hart voor geloof en duurzaamheid. ‘Voor mij zijn mijn geloof, duurzaam leven en zorg voor mijn naaste onlosmakelijk met elkaar verbonden.’ Zij combineert haar kennis van milieu met tien jaar ervaring in communicatie over energie en duurzaamheid. Als voormalig projectleider GroeneKerken brengt zij de nodige ervaring mee wat betreft verduurzaming van kerkelijk Nederland. Matty: ‘Paus Franciscus heeft een inspirerende visie op duurzaamheid en armoede. Hij legt uit dat alles ‘in ons gemeenschappelijk huis’ met elkaar te maken heeft. Dit wil ik heel graag bekender maken in Nederland. Wanneer we de verbinding gaan maken tussen alles wat we doen, kopen en belangrijk vinden, kunnen we samen meewerken aan de heelheid van de Gods schepping.’