Inwoners Ede vormen muzikale cirkel

Hoe roep je van de daken dat je zowel de inwoners van Oekraïne als ook die van Rusland vrede toewenst? En hoe voorkomen we gewenning aan de oorlogssituatie?

Inwoners van Ede bedachten dat het zinvol zou kunnen zijn om samen de canon ‘Dona nobis pacem’ te zingen op een speelveld aan de Rembrandtlaan in Ede. Vrijdag 6 mei vormen zij vanaf 19.00u een muzikale cirkel en zingen samen de canon Dona Nobis Pacem. Zo geven ze een krachtig signaal af en hopen dat de wind het doet overwaaien naar de velden in de Oekraïne en in Rusland.

Op een aantal plaatsen in Nederland worden vergelijkbare muzikale cirkels gevormd. Om zo, met het zingen van deze roep om vrede, aan te sluiten bij het verlangen naar vrede en gerechtigheid onder de inwoners van Oekraïne en Rusland.