Inloopochtenden V&D

De Raad van Kerken uit de stad Amersfoort houdt vier inloopochtenden voor mensen die bij winkelketen Vroom en Dreesmann werken. Zoals bekend is de winkelketen Vroom en Dreesmann vorige week definitief met haar activiteiten gestopt. Ook in Amersfoort zijn hierdoor tientallen medewerkers na een vaak langjarig dienstverband op straat komen te staan.

De Amersfoortse Raad van Kerken maakt op de website bekend dat men dit verdrietige feit niet ongemerkt wil laten voorbijgaan en het initiatief heeft genomen tot het organiseren van een aantal inloopochtenden.

De Geloofsgemeenschap Franciscus Xaverius is door de Raad bereid gevonden om gastvrijheid te bieden op maandag 22 februari tot en met donderdag 25 februari tussen tien uur en half een ’s ochtends in de Hoor- en Leerzaal van de pastorie op ’t Zand. (’t Zand 31).

De Raad van Kerken (waaronder de secretaris van de Raad Huib Klamer) verzorgt het inhoudelijk pastorale aanbod. Het Nederlands Dagblad bericht over het initiatief. Machiel van der Giessen, voorzitter van de Raad van Kerken in Amersfoort vertelt: ‘Wij kunnen natuurlijk geen banen verschaffen, maar we kunnen wel een luisterend oor bieden. Baanverlies is een heel ingrijpende gebeurtenis. Het is dan heel prettig als iemand met hen meeleeft, juist buiten de setting van werk of de uitkeringsinstantie’.