Vredesduif Zuid-Sudan

Ds. Jannie Nijwening, lid van de Raad van Kerken vanuit de doopsgezinden, heeft afgelopen zondag 17 mei de Vredesduif van Pax overhandigd aan father John Opi Severino uit Zuid-Sudan. De vredesduif is een bemoediging voor het werk van de kerken in Zuid-Sudan. De plechtigheid vond plaats in de Augustinuskerk aan de Oude Gracht 69 in Utrecht.

Pastor Patrick Kuipers verzorgde de viering en Father Opi sprak de homilie uit. Het was een Engelstalige mis. Father Opi is voor enkele dagen naar Nederland gekomen om de situatie in Zuid-Sudan onder de aandacht te brengen. Hij is in zijn land onder meer actief als coördinator van gerechtigheid en vrede binnen het rooms-katholiek diocees van Torit. Hij houdt zich daar onder meer bezig met vredesdialogen, verzoening en genezing.

Sinds december 2013 heeft Zuid-Sudan met een verschrikkelijke burgeroorlog te maken. De vredesbesprekingen zijn tot nu toe weinig succesvol.

Foto: Ds. Jannie Nijwening speldt father John Opi de vredesduif op.