Kerkdienst en meer

Vanavond (maandag 1 juli, 19.00 uur) vinden de opnamen plaats van de kerkdienst in het kader van Keti Koti in de Koningskerk in Amsterdam. De kerkdienst is niet het enige onderdeel van Keti Koti wat op televisie komt. Op Nederland 2 zijn vandaag al diverse reportages te zien die met de afschaffing van slavernij te maken hebben. Via Nederland 2 is er van 12.30 uur tot 14.15 uur een verslag en van 19.05 tot 19.50 uur.

Het is de bedoeling dat vice-premier Lodewijk Asscher en de Amsterdamse burgemeester Eberhard van der Laan teen toespaak houden bij de herdenking vanaf 13.00 uur. Presentator Rob Trip spreekt tussendoor met historicus Leo Balai, schrijver van boeken over slavernij. Noraly Beyer, ex-presentator van het NOS-Journaal, is er ook vanwege haar betrokkenheid bij de activiteiten rond de herdenking.

De viering in de Koningskerk wordt uitgezonden via Zendtijd voor Kerken (televisie) en IKON (radio). De televisieuitzending vindt plaats op donderdag 4 juli om 16.05 uur via Nederland 2; de radio-uitzending staat gepland voor 7 juli 19.07 uur via radio 5. Voorgangers in de dienst zijn ds. Rhoïnde Mijnhals – Doth van de EBG en ds. Jan Wessels, directeur van de Evangelische Alliantie en voorganger in de  Christelijke Gereformeerde Kerk. De kerkdienst aan de Van ’t Hofflaan 20 vandaag is vrij toegankelijk. Het is op loopafstand van het Oosterpark, waar meer festiviteiten plaatsvinden.

Foto: Ds. Rhoïnde Mijnhals-Doth en ds. Jan Wessels bij de voorbereidingen voor de dienst