Kuierende aartsbisschoppen

De aartsbisschoppen Wim Eijk (rooms-katholiek) en Joris Vercammen (oud-katholiek) verlenen hun medewerking aan de opening van de Kerkennacht in Utrecht op 24 juni a.s. Dat heeft de plaatselijke organisatie meegedeeld.

De kerkelijke hoogwaardigheidsbekleders zullen burgemeester Aleid Wolfsen vergezellen en met hem kuieren van de St. Willibrorduskerk naar het Museum Catharijneconvent. Ds. Netty de Jong-Dorland van de Domkerk, ds. Klaas van der Kamp van de Raad van Kerken, Ad Mook, voorzitter Kerken Kijken, en Ruud Priem, directeur van het Catharijneconvent vergezellen de heren en geven brede invulling aan de oecumene. In het Catharijneconvent vindt rond 18.45 uur de opening plaats van de Kerkennacht in Utrecht. De Raad van Kerken in Utrecht heeft veel publiciteit gegeven aan het evenement, dat in zo’n twintig steden wordt gehouden. Een folder met het programma in de Domstad is op 77.000 adressen verspreid.

Op Youtube zijn diverse filmpjes geplaatst van mensen die de kerkennacht aanbevelen. Klik hieronder op de link en ontdek het laatste filmpje, waarop de nachtburgemeester van Nijmegen Doro Krol het heeft over ‘Liefde als de kortste weg naar God’ en priester Jan Stuyt de uitnodiging doet aan alle mensen die zondag uitslapen of naar sport gaan om op vrijdagavond naar de kerk te komen. Ga naar:  http://www.youtube.com/watch?v=_q5FvUI1dN4

Daarop zijn nog veel meer korte filmpjes, bijvoorbeeld van Andreas Wöhle uit Lelystad, van Rein Veenboer uit Leeuwarden en van Henk Zomerdijk uit Duiven.

Foto links: Wim Eijk, aartsbisschop van Utrecht (RKK); foto rechts: Joris Vercammen, aartsbisschop van Utrecht (OKK).