Ecologie in Kiev

Jonge mensen kunnen meedoen met een internationale ontmoeting over de ‘Ecologically responsible Society’. Van 3 tot en met 10 juli organiseert de Oecumenische Jongerenraad van Europa (EYCE) een bijeenkomst in Kiev (Oekraïne). Jonge mensen die dat willen kunnen meedoen en de kosten (€ 200) vergoed krijgen.

De Raad van Kerken in Nederland heeft een beleid waarin ze jonge mensen stimuleert om mee te doen met oecumenische ontmoetingen in Europees verband. Recent nog gingen Maaike de Reuver, Femke Visser en Marlieke van der Sar naar Genève voor een bijeenkomst over leiderschap. Nu zet EYCE een bijeenkomst op rond ecologie.

De training biedt: kennis over de ecologische situatie in Europa, een analyse van ecologische onrechtvaardigheid, discussie, een overzicht van de politieke keuzes in dezen, inzicht in de theologische en ethische aspecten van ecologische rechtvaardigheid, praktische tips voor de consumenten, een mogelijkheid om over al deze zaken van gedachten te wisselen met jonge mensen vanuit diverse Europese landen.

Jonge mensen die meer willen weten of willen deelnemen kunnen contact opnemen met het bureau van de Raad van Kerken. Als ze worden uitgenodigd voor de bijeenkomst, worden de kosten gedragen door de EU en door de eigen lidkerk (voor te schieten door de Raad van Kerken). Als tegenprestatie wordt gevraagd om een kort verslag voor het bestuur en om een publieksverslag voor de media / website van de Raad en mogelijk de eigen kerk.

De voertaal tijdens de conferentie is Engels. Men moet reageren richting de Raad van Kerken voor 15 mei; en de aanmelding bij EYCE moet binnen zijn voor 22 mei. Maaike de Reuver coördineert het Europese werk voor de Raad van Kerken. Voor meer digitale informatie: mail rvk@raadvankerken.nl en vraag om ‘informatie EYCE in Kiev’.