Emmen richting kerkennacht

De Raad van Kerken in Emmen houdt van vrijdagavond 19 juni tot zaterdagmorgen 20 juni 2009 een kerkennacht. De feestelijkheden vinden plaats in en rond de Grote Kerk in de Drentse plaats.

De organisatie heeft dat meegedeeld aan de landelijke Raad van Kerken. Emmen is daarmee naast Utrecht en Den Haag de derde plaats waar dit jaar een kerkennacht op de rol staat. Het begint in Emmen om 23.00 uur met een dienst. Daarna zijn er verschillende optredens.

Mensen kunnen meezingen met liederen uit de verschillende kerken. De bezoekers wandelen naar Santiago. Er is een workshop. Er zijn activiteiten voor jongeren. En afsluitend is er een Taizé-viering met de groep Actifaith om 4.30 uur. Tijdens de nacht van Emmen is er een tentoonstelling te bekijken en vanzelfsprekend zijn er drankjes waaronder koffie om wakker te blijven. De toegang is gratis.

Voor informatie over de Raad van Kerken in Emmen: zie http://www.raadvankerkenemmen.nl/

Foto: toren van Grote Kerk in Emmen