Livestream-link herdenkingsdienst Slavernijverleden beschikbaar

Op de vooravond van de viering van 150 jaar daadwerkelijke afschaffing van de trans-Atlantische slavernij vindt vrijdagavond 30 juni in De Nieuwe Kerk in Amsterdam een speciale kerkdienst plaats. Het thema luidt: Gedeeld verleden – gezamenlijke toekomst. Kerken samen op weg naar heilzame verwerking van het slavernijverleden.

In deze herdenkingsdienst zal schuld worden beleden voor het leed dat tot slaaf gemaakte mensen ook door kerken is aangedaan en voor de doorwerking daarvan in de levens van hun nakomelingen. Ook zal de hoop klinken dat heilzame verwerking van het slavernijverleden mogelijk is.

Deze dienst is een initiatief van de Raad van Kerken in Nederland en voorbereid door een breed samengestelde groep waarin vertegenwoordigers van verschillende kerken, de netwerkgroep Heilzame verwerking slavernij wit-zwart en Samen Kerk in Nederland (SKIN) samenwerken.

Meer informatie over de activiteiten van de Raad van Kerken rond Kerken en slavernij vindt u op de webpagina: Het slavernijverleden en de kerken – Raad van Kerken in Nederland