Ad van der Helm Ridder in de Orde van Oranje Nassau

Het heeft de koning behaagd om Ad van der Helm te benoemen tot Ridder in de Orde van Oranje Nassau.

Van der Helm is pastoor van de H. Nicolaasparochie in Zoetermeer en zet zich momenteel onder andere in als voorzitter van de Stichting Prinsjesdagviering, voorzitter van de Haagse Gemeenschap van kerken en als Adjunct-gerechtsvicaris (vice-officiaal) in het bisdom Paramaribo. Ook het Bisdom Haarlem-Amsterdam mag op zijn inzet (als Kerkelijk advocaat en procurator) vertrouwen, terwijl Ad bij de KU Leuven sinds 2010 als hoofddocent Kerkelijk recht werkt en vanaf begin dit jaar voorzitter is van het Interkerkelijk Vredesverband (IKV).

Premier Rutte reikte de onderscheiding uit en besloot met de woorden: ‘Kortom Ad, als het waar is, wat je vaak hoort, dat de kerk per definitie in beweging moet zijn, dan geef jij een heel goed voorbeeld hoe dat eruit kan zien. Bevlogen, betrokken en benaderbaar!’

De Raad van Kerken in Nederland feliciteert Ad van der Helm met deze onderscheiding.