Inspiratiedag ‘Verbinding in verschilligheid’

• Datum:
  • Locatie: Opstandingskerk
  • Adres: Kant 1, Houten

Vlak na internationale Vrouwendag organiseert de Oecumenische Vrouwensynode in Houten een inspiratiedag voor vrouwen vanuit verschillende geloofsgemeenschappen en kerken. Een veilige plek om verhalen te vertellen over wat uitdaagt en waar gedeeld wordt wat dwars zit. Zo dragen vrouwen elkaar die verschillen èn verbonden zijn. En hopen zij op te laden door de verbondenheid van vrouwen van verschillende generaties en achtergronden.

Het thema is: ‘Verbinding in verschilligheid’. Willen we allemaal gelijk zijn? Of zijn verschillen juist waardevol? Hoe zijn we vanuit de christelijke traditie ‘verschillig’, hoe zijn we gevoelig voor rechtvaardigheid en solidariteit?

Twee spreeksters nemen het voortouw: dr. Almatine Leene en prof. dr. Monique van Dijk – Groeneboer. Een panel reageert. Er is veel ruimte elkaar te ontmoeten bij de lunch (soep en brood). Er zijn verschillende workshops in de middag. Als afsluiting van de dag treedt dansgroep AVIV op met hun programma ‘Broken life’: drie vluchtelingen en drie professionele dansers dansen samen een ode aan kwetsbaarheid. Te midden van de scherven vinden ze kracht in de verbinding met elkaar.

Meer informatie en aanmelden op de website van de Oecumenische Vrouwensynode