Bezinning verwerking slavernijverleden

• Locatie: Dienstencentrum PKN
  • Adres: Joseph Haydnlaan 2A, Utrecht
  • Organisatie: Stichting Heilzame Verwerking Slavernijverleden

De werkgroep Heilzame verwerking Slavernijverleden biedt een reeks van vier avonden aan die focussen op ingesleten patronen vanuit het slavernijverleden en de doorwerking daarvan. De bijeenkomsten zijn zowel live als online te volgen. De periode van de Veertigdagentijd is van oudsher een tijd van inkeer, bezinning en gebed ter voorbereiding op Pasen. Veertig dagen van bezinning en oriëntatie op een nieuw of ander begin. Soms verbonden met elementen van vasten, van ‘doorbreken van ingesleten vanzelfsprekendheden’.

Aanmelden: slavernijverleden@gmail.com

Avond 1 Donderdag 29 februari: De rol van de Protestantse kerk en slavernij

Spreker: Martijn Stoutjesdijk (Onderzoeker kerk en Slavernij PThU) Reflectie: Danielle Dokman (online) (Dominee Lutherse kerk in Suriname)

Avond 2 Donderdag 7 maart: De rol van de kerk en slavernij op Curacao