Symposium over vijftig jaar ‘jeugdzending’

• Datum:
  • Locatie: Christelijke Hogeschool
  • Adres: Oude Kerkweg 100, Ede
  • Organisatie: Missie Nederland e.a.

Op 15 maart 2024 vindt het symposium ‘Van de ene generatie op de andere’ plaats aan de Christelijke Hogeschool Ede. Aanleiding voor het symposium is het 50-jarig bestaan van Jeugd met een Opdracht (JmeO), onderdeel van de wereldwijde missionaire beweging Youth With A Mission (YWAM).  Wat was de invloed van vijftig jaar aanwezigheid van Jeugd met een Opdracht (JmeO) in Nederland op kerk en zending in ons land? Die vraag was voor dr. Evert van de Poll aanleiding tot het idee een symposium te organiseren. Van de Poll, hoogleraar missiologie aan de Evangelische Theologische Faculteit (ETF) in Leuven, hoopt dat de evangelische beweging, missionaire organisaties en de kerken er lessen uit kunnen trekken.

Het symposium heeft een drievoudige focus: een samenvattende terugblik op 50 jaar JmeO, persoonlijke reflecties van mensen die daarbij betrokken zijn geweest en wetenschappelijke analyses vanuit kerkelijk, missiologisch en sociaal-cultureel perspectief.

Sprekers zijn onder anderen prof. dr. Miranda Klaver, hoogleraar antropologie van religie aan de Vrije Universiteit, prof. dr. Jos de Kok, rector en hoogleraar praktische theologie aan de Evangelische Theologische Faculteit, en Arnold van Heusden, voormalig directeur van de Evangelische Alliantie in Nederland.

Aanmelden voor het symposium kan op de website van MissieNederland, missienederland.nl/symposium