Steek een kaars aan!

• Locatie: Dam
  • Adres: Dam, Amsterdam
  • Organisatie: Een groep bezorgde burgers

Steek een kaars aan op 10 december, de internationale dag van de mensenrechten.

Met kaarslicht willen burgers aanstaande zondag hun betrokkenheid bij het Palestijnse volk tonen. Zij verafschuwen en veroordelen de bombardementen op het dichtbevolkte Gaza, waardoor al meer dan 16.000 weerloze mannen, vrouwen en kinderen de dood vonden. Daarnaast liggen duizenden onder het puin van verwoeste woonblokken, scholen en ziekenhuizen.

Ook in zogenaamd veilige gebieden is niemand zijn leven nog zeker. In drukke toevluchtsoorden heersen honger en ziekten. In plaats van hulp krijgen de mensen nog meer bombardementen te verduren. Ze kunnen nergens heen.

Op 10 december worden op verschillende plaatsen in Nederland kaarsen gebrand en geeft men aandacht aan dit vreselijke onrecht.

In Amsterdam op de Dam om 19.00 uur
In Wageningen op de Grote Kerkmarkt om 19.00 uur

Daarnaast zal in vele kerken op de tweede advent een kaars worden ontstoken en gebeden worden voor recht en vrede.

De initiatiefnemers nodigen iedereen uit om samen met hen kaarsen aan te steken en daarmee de oproep te versterken: Staakt het vuren, NU!