Bezinningsmoment Zeeuwse kerken

• Datum:
  • Locatie: Nieuwe Kerk
  • Adres: Onder Den Toren 1, Middelburg

De Raad van Kerken Middelburg geeft, samen met de Raad van Kerken Vlissingen en de Provinciale Raad van Kerken Zeeland, aandacht aan de herdenking van de afschaffing van de slavernij op 1 juli.

Zo zal er op zaterdag 1 juli van 12.00 – 13.00 uur in de Nieuwe Kerk te Middelburg een bezinningsmoment gehouden worden. We nodigen u van harte uit hierbij aanwezig te zijn. Deze bijeenkomst is aansluitend op de herdenkingsplechtigheid van Provincie Zeeland met een kranslegging bij het monument. Vanaf 13.00 tot 20.00 uur zijn er activiteiten op het Abdijplein in het kader van Keti Koti. Ook hierbij bent u van harte welkom.

De Middelburgse Raad van kerken vraagt kerken die aangesloten zijn bij de Raad van Kerken om in de kerkdiensten op zaterdag 1 en zondag 2 juli aandacht te besteden aan de herdenking van de afschaffing van de slavernij. Ook heeft de Raad van Kerken Middelburg een brochure in voorbereiding over de rol van de Zeeuwse Kerken en de classis Walcheren in het slavernijverleden. Met name Middelburg en Vlissingen hebben een belangrijke rol gespeeld bij de handel en het verschepen van tot slaaf gemaakten.