Thema Week van gebed 2023: doe goed - zoek recht

De Week van gebed voor eenheid van christenen 2023 moedigt kerken aan om goed te doen en recht te zoeken. Bijzondere aandacht is er voor de verdeeldheid die veroorzaakt wordt door het onrecht van ongelijkheid en racisme.

De jaarlijkse gebedsweek vindt plaats van 15 tot en met 22 januari 2023. Werkgroepen in het land kunnen nu al starten met de voorbereidingen.

kloostertuinSanDamianoFranciscus

Landelijke Walk of Peace:
25 september 2022

Placeholder 16|9
Op 25 september 2022 vindt deze jaarlijkse wandeling plaats in Den Haag. Een wandeling om te ervaren én te laten zien dat we, ondanks verschillen, toch met elkaar kunnen oplopen.

Dagkaarten 11e Assemblee
Wereldraad nu te reserveren

Placeholder 16|9
Wie de 11e Assemblee van de Wereldraad van Kerken een of enkele dagen wil bijwonen, kan met een dagkaart toegang krijgen. Deze dagkaarten zijn nu te reserveren.

Vredesweek 2022: 17 t/m 25 september

Placeholder 16|9
Vrede lijkt vanzelfsprekend. Niets is minder waar. Het vraagt onze blijvende aandacht. Zeker in een tijd van verharding in onze eigen samenleving en non-stop geweld elders. Maar het kan anders. En dat gebeurt al!

Tijdens de nationale Vredesweek, dé actieweek voor vrede, laten duizenden mensen al meer dan 50 jaar zien dat het ook anders kan. Grote veranderingen beginnen vaak klein. In onze eigen straat en buurt. Samen met scholen en studieverenigingen, kerken en moskeeën, boekhandels, bibliotheken en gemeenten wordt vrede op de kaart gezet.

facebook twitter