Nationaal gebed voor vrede en verbinding

Op 15 januari, aan de vooravond van de internationale Week van Gebed voor eenheid, vindt een Nationaal Gebed voor vrede en verbinding plaats. De initiatiefnemers zijn getroffen door de verdeeldheid tussen mensen, in geloofsgemeenschappen en de samenleving rond de aanhoudende coronacrisis. In het gebed wordt God gevraagd om vrede, verbinding, mildheid en eenheid.

Oecumenisch Leesrooster 2022-2031

0106_leesrooster
Vandaag verschijnt het Oecumenisch Leesrooster 2022-2031, een negenjarig lees- en zingrooster dat met Advent 2022 ingaat. Het rooster is beschikbaar in twee vormen: Als papieren uitgave en digitaal. Beide zijn te bestellen in de webshop. Klaas Touwen, die samen met Pieter Endedijk de eindredactie verzorgde, schreef een artikel over de achtergrond en samenstelling van het rooster.

Oecumenelezing uitgesteld naar 13 mei

Peter Nissen 2015web
In verband met de corona-maatregelen is de Oecumenelezing 2022 uitgesteld naar vrijdag 13 mei. In deze lezing zal prof. dr. Peter Nissen, theoloog en kerkhistoricus, nadenken over de vraag waarom de toekomst van de mensenwereld en van de aarde, ons gemeenschappelijk huis, de kerken ter harte moet gaan. Vervolgens vindt een paneldiscussie plaats met jongeren uit verschillende kerken.

Meer lezen

Week van gebed: promo-materiaal en collecte

Week van gebed: promotiemateriaal en collecte
Met nog anderhalve week te gaan voor de aftrap van de internationale Week van gebed biedt de Raad verschillende promotiematerialen aan om de gebedsweek tot een succes te maken.

Communicatie-medewerker voor de Raad

Roland Introductie
Vanaf 1 januari heeft Roland Meeuwsen zich aangesloten bij het team op het bureau van de Raad. Zijn rol van communicatie-medewerker is nieuw binnen de bureau-organisatie.

facebook twitter