Raad van Kerken - Nieuwsbrief

Raad van Kerken

Thema Week van Gebed 2021: #blijfinmijnliefde

Vie Commune Opt Resized1
#blijfinmijnliefde is het thema voor de Week van Gebed voor de eenheid van de christenen in 2021. Het materiaal is voorbereid door zusters uit de oecumenische kloostergemeenschap Grandchamp in Zwitserland.

Opvang ongedocumenteerden stopt

Nu de acute Corona-crisis voorbij is, worden ongedocumenteerde vluchtelingen niet meer opgevangen bij het COA of in de daklozenopvang. De Raad stuurde een brief aan staatssecretaris Blokhuis om óók nu opvang beschikbaar te houden.

Moederland - Vaderland verhalen van Nederlanders

Moederland - Vaderland
De nieuwste uitgave in de reeks Oecumenische Bezinning heeft als titel 'Moederland - Vaderland' meegekregen en vertelt de verhalen van Nederlanders over vertrouwdheid, vervreemding en verlangen.

Meer lezen

Repliek op storm van kritiek

Geert van Dartel, voorzitter van de Raad, gaat in op de storm van kritiek die de Raad de afgelopen weken te verduren kreeg n.a.v. de steunbetuiging aan een brief van de Wereldraad van Kerken en de Raad van Kerken in het Midden-Oosten aan minister Blok.

Allemaal te gast

Op 20 juni 12.00 uur begon de 24-uurswake in de Bethelkapel in Den Haag in het kader van Wereldvluchtelingendag. De wake vormde een afwisseling van vieringen, gesprekken, muziek en discussie. Algemeen secretaris Christien Crouwel hield de volgende overweging.

Aandacht voor 75 jaar Hiroshima en Nagasaki

Prayer For Peace On 70th Anniversary Of Hiroshima Bombing
Op 6 en 9 augustus is het 75 jaar geleden dat atoombommen Hiroshima en Nagasaki bijna volledig vernietigden. De Raad vraagt medewerking in het verzamelen van gebeden en teksten die kerken kunnen gebruiken in hun (virtuele) vieringen op en rond 9 augustus.

Zoeken naar alternatieven voor Walk of Peace 2020

Netherlands, August 2018
De Raad van Kerken en Pax vragen plaatselijke organisatoren uiterst terughoudend te zijn bij het organiseren van een Walk op Peace in de Vredesweek dit najaar. Aangeraden wordt alternatieven te zoeken die geen risico meebrengen.

facebook twitter