Raad van Kerken - Nieuwsbrief

Raad van Kerken

Thema Week van Gebed 2021: #blijfinmijnliefde

MissieNederland WvG2021 Poster A4.indd
#blijfinmijnliefde is het thema voor de Week van Gebed voor de eenheid van de christenen in 2021. Het materiaal is voorbereid door zusters uit de oecumenische kloostergemeenschap Grandchamp in Zwitserland. Meer lezen

Voorbereidingsboekje

Profession Lauranne 250
Zusters uit de oecumenische gemeenschap van Grandchamp (Zwitserland) hebben een oecumenische viering voorbereid aan de hand van Johannes 15. Een Nederlandse werkgroep heeft dit gezamenlijk vertaald en (waar nodig) gecontextualiseerd. Bestel of download het voorbereidingsboekje met liturgie.

Symbolisch schikken

Pinksterengeestdesherenwooninmij
Charlotte Kwak van Symbolisch schikken maakte een symbolische bloemschikking bij het thema van de gebedsweek. Bij de symboliek is sprake van een cirkel. Dit cirkel is de wereld, met God als centrum. De stralen zijn de verschillende wegen of manieren waarop mensen leven. Op de website is de volledige omschrijving te vinden.

Meer lezen

Kindermateriaal

Kindergebedsboekje
Ook de kinderen kunnen aanhaken bij de Week van gebed. Gaan de kinderen naar een eigen kinder(neven)dienst of komen ze bij elkaar tijdens de zondagsschool? Dan kan men gebruik maken van het kinderwerkpakket. Er is ook een instructie voor het kindermoment tijdens een viering.

Boekje met de acht dagen

gebed achterzijde
Gebedskaartje om uit te delen op een zondag voorafgaand aan de zondag voor de eenheid als herinnering, of om na de viering om mee te geven voor gebed thuis. Wellicht kan het kaartje ingesloten worden bij kerkblad of parochiekrant als het fysiek deelnemen aan de dienst vanwege corona beperkt is.

Meer materialen

Prayer For Peace On 70th Anniversary Of Hiroshima Bombing
In de webshop op de website van de Raad zijn meer materialen beschikbaar, waaronder gebedsboekjes met alleen de acht dagen, teksten voor elke dag. En verder posters A4 en A2.

Webshop

Heidag 2020 Vesper1
De maatregelen rond Covid-19 dagen ons allemaal uit. Hoe organiseer je de viering in coronatijd? Zijn er alternatieve mogelijkheden? Op de website van de Week van gebed kan men creatieve ideeën achterlaten.

Ideeën achterlaten
facebook twitter