De liefde van Christus (digitaal)

Artikelnummer: 68-d Categorieën: , ,

Beschrijving

In de zomer van 2022 vindt in de Duitse stad Karlsruhe de elfde assemblee van de Wereldraad van Kerken plaats. Christenen uit ongeveer 350 kerken en uit meer dan 110 landen komen bij elkaar om samen te getuigen van hun hoop voor onze wereld. ‘De liefde van Christus beweegt de wereld tot verzoening en vrede’, zo luidt het thema van de bijeenkomst.

De Raad van Kerken in Nederland hoopt dat de assemblee in Karlsruhe ook christenen in Nederland zal uitdagen om samen na te denken over de vraag wat de bevrijdende boodschap van het evangelie voor mensen nu kan betekenen, in een wereld die gekenmerkt wordt door ongelijkheid, door conflicten, door groeiend populisme, door bedreiging van het klimaat en door vervreemding. Hoe kunnen wij er, op onze plek en in onze omgeving, aan bijdragen dat de wereld menselijker wordt? Hoe kunnen wij, geïnspireerd door de liefde van God voor de wereld, die zichtbaar is geworden in Jezus van Nazaret, liefde doorgeven aan anderen, dichtbij en ver weg, en zo van de aarde een liefdevol huis maken?

De bezinningstekst die de Wereldraad van Kerken met het oog op de bijeenkomst in Karlsruhe heeft voorbereid, kan ons daarbij mogelijk van dienst zijn. Daarom bieden wij u die tekst graag aan in een Nederlandse vertaling, gevolgd door een korte gesprekshandleiding.

Extra informatie

Jaartal

Nummer

68d