Van harte welkom bij de Oecumenelezing 2022

Oecumenelezing 2022
‘De liefde van Christus beweegt de wereld tot verzoening en eenheid’. Met dit thema richt de assemblee van 2022 zich op een ‘oecumene van het hart’. In een wereld die schreeuwt om gerechtigheid en vrede wil de Wereldraad getuigen van hoop op een betere toekomst.

Nadat theoloog en kerkhistoricus Peter Nissen - vrijdagmiddag 13 mei - zijn gedachten heeft gedeeld over dit thema en waarom de toekomst van de mensenwereld en van ons gemeenschappelijk huis -de aarde- de kerken ter harte moet gaan, geeft een divers jongerenpanel respons.

Meer informatie en aanmelden

Dona nobis pacem -
vredes-activiteiten gedeeld

Dona nobis pacem - Geef ons vrede!
Wekelijks bereiken de Raad berichten van mensen die zich inzetten om hulp te bieden aan de slachtoffers van de oorlog in Oekraïne. Om deze ideeën een platform te geven, hebben we de pagina Dona nobis pacem ingericht - Geef ons vrede!

Nieuwe brochure 'Bloemen voor Moeder Aarde'

Bloemen voor Moeder Aarde
Ter gelegenheid van dertig jaar symbolisch schikken is een nieuwe brochure verschenen van de hand van Tini Brugge en anderen. Ook de voorbeelden en creaties in deze uitgave ademen mee met de seizoenen.

Meer lezen

Oorlog in Europa, wat kunnen wij doen?

Europadag
Het Europadag Symposium beschouwt op maandagavond 9 mei de dieperliggende oorzaken van de oorlog in Oekraïne. Hoe kunnen we als Europese burgers bijdragen aan vrede en herstel?

Organiseer een Keti Koti Tafel

Keti Koti dialoogtafels 2022
Stichting Keti Koti Tafel nodigt uit voor de meest diverse en inclusieve dialoog van Nederland. Doe 1 juli mee met je collega's, vrienden, gemeenteleden, team en anderen.

facebook twitter