Dona nobis pacem – Geef ons vrede!

Wekelijks bereiken de Raad berichten van mensen die zich inzetten om hulp te bieden aan de slachtoffers van de oorlog in Oekraïne.

Soms is die inzet op individuele basis, vaak ook vanuit een kerk of geloofsgemeenschap. De initiatieven beslaan een breed veld: Van een wekelijkse vredesactie op het Museumplein tot moeders die brieven schrijven aan president Poetin, een idee van Janny Tiesnitsch Kooistra uit Stiens, die zich liet inspireren door de Dwaze Moeders van Argentinië. Om deze ideeën en activiteiten een platform te geven, hebben we de pagina Dona nobis pacem ingericht, naar de bede uit het bekende lied: Geef ons vrede!

Wilt u ook uw initiatief delen, ter inspiratie van anderen? Stuur dan een mail naar Roland Meeuwsen, communicatie@raadvankerken.nl