Activiteiten op Wereldvluchtelingendag

Op Wereldvluchtelingendag (20 juni) vragen verschillende kerken en organisaties met gebed en activiteiten speciale aandacht voor vluchtelingen. Een kleine greep uit het aanbod:

De Pauluskerk in Rotterdam organiseert samen met Theater Rotterdam een gezamenlijk programma: ”Make the wrong right!”. De Pauluskerk transformeert deze dag tot een maakplaats. Bouw aan je eigen pop, tekstbord of percussie-instrument en maak daarna je statement tijdens de Make The Wrong Right-PARADE, van de Pauluskerk naar Theater Rotterdam. Daar wacht je een (gratis) diner met oude en nieuwe stadsgenoten. Opgave en informatie via deze website: https://kerken010.nl/wereldvluchtelingendag-2019.

In veel kerken wordt, samen met scholen en gezinnen, een Tafel van Hoop georganiseerd om vluchtelingen te laten weten dat ze welkom zijn en hen te helpen om zich hier thuis te voelen. Afgelopen jaar deden tientallen gemeenten mee en vormden samen een tafel van 3,5 kilometer lang! Eet u dit jaar mee? Kijk op tafels-van-hoop waar in uw buurt een Tafel van Hoop georganiseerd wordt.

Vluchtelingenwerk organiseert weer ‘Bakkie Doen’! Op verschillende plekken door heel Nederland gaan vluchtelingen de straat op om kopjes koffie uit te delen aan voorbijgangers. Meer informatie: www.vluchtelingenwerk.nl/bakkie-doen.