Kerken maken zich op voor
Assemblee Wereldraad

Placeholder 16|9
Van 31 augustus t/m 8 september vindt in het Duitse Karlsruhe de elfde Assemblee plaats van de Wereldraad van Kerken (WCC). Bijzonder is dat deze, na ruim vijftig jaar, weer in Europa wordt gehouden.

Dagkaarten 11e Assemblee
Wereldraad beschikbaar

Placeholder 16|9
Wie de 11e Assemblee van de Wereldraad van Kerken een of enkele dagen wil bijwonen, kan met een dagkaart toegang krijgen. Deze dagkaarten zijn online te reserveren.

Vredesweek 2022 krijgt thema 'Generatie Vrede'

Placeholder 16|9
Vrede lijkt vanzelfsprekend. Niets is minder waar. Het vraagt blijvende aandacht. Zeker in een tijd van verharding in onze eigen samenleving en non-stop geweld elders. Maar het kan anders. En dat gebeurt al!

Zevende editie Walk of Peace in Den Haag

Placeholder 16|9
25 september 2022 vindt de jaarlijkse Walk of Peace plaats in Den Haag. Een wandeling om te ervaren én te laten zien dat we, ondanks verschillen, toch met elkaar kunnen oplopen.

Opvang vluchtelingen
door kerken

Placeholder 16|9
Opvang van vluchtelingen is meer dan tentenkampen voor de deur van AZC Ter Apel. Maandag 29 augustus neemt deze informatieavond u mee langs wat opvang óók kan zijn.

Geert Groote Jaar
van start

Placeholder 16|9
De Actuele Moderne Devotie Beweging roept dit jaar, vanaf 20 augustus, uit tot Geert Groote Jaar. Een jaar met aandacht voor de idealen en waarden van de Moderne Devotie.

Meer lezen

Groen bijbellezen: greenwashing of inspiratie?

Placeholder 16|9
Wat leert de Bijbel ons over schepping, natuur en het leven op aarde tegen de achtergrond van de ecologische crisis? Vijf webinars leiden naar nieuwe inzichten over groene exegese.

Meer lezen

Inspiratieavond 'Opvang van vluchtelingen door kerken'

Placeholder 16|9
Tijdens deze inspiratieavond rond het thema ‘Opvang van vluchtelingen door kerken’ delen ervaringsdeskundigen de stappen die zij hebben gezet in de praktijk van de opvang.

facebook twitter