'Wij slaan alarm - juist vanuit vertrouwen'

Samen met andere religieuze en levensbeschouwelijke organisaties heeft de Raad van Kerken een brede oproep gedaan tot klimaatactie.

Meer lezen

Voor een humaner en rechtvaardiger asielbeleid

Op 6 maart werd in een onlinebijeenkomst van de werkgroep Vluchtelingen ingegaan op de actuele ontwikkelingen rond migratie, asiel en het vluchtelingenbeleid. Er kwam één duidelijke wens naar voren: het moet humaner.

Meer lezen

Na corona weer gezamenlijk naar de kerk?

Als de deuren van de kerk zich openen en de tijd daar is dat we elkaar weer in de kerk mogen ontmoeten om gezamenlijk te luisteren en te zingen, gaan we dan ook? Hoe zal de kerk zijn na corona? Daarover sprak de plenaire Raad op 10 maart.

Berichten uit het land

Gebed voor klimaat

De initiatiefnemers van GroenGelovig organiseren op zondagmiddag 14 maart een online gebedsmoment voor het klimaat. Daarmee sluiten ze aan bij het klimaatalarm, een actie van tientallen organisaties om aandacht te vragen voor de urgente klimaatproblemen.

Meer lezen

Eenzaamheid - daarover praat je toch niet - of?

Eenzaamheid hoort bij het menszijn. Soms is die zelfverkozen, soms ook niet. Op 19 maart organiseren rooms-katholieke en protestantse organisaties in het grensgebied Aken, Roermond en Luik een conferentie over dit thema.

Poppen voor kamp Morra, Friesland

Op 2 april wordt er in Morra, Friesland, een ‘Kamp Morra’ gebouwd. Op een weiland worden dan 4.222 poppen geplaatst. De poppen staan symbool voor de alleenreizende vluchtelingenkinderen in en rond kamp Moria.

Meer lezen

Lopend Vuur voor een humaan migratiebeleid

Sinds 1 maart loopt er een vuur door Nederland! Van Delfzijl tot Den Haag en van Valkenburg tot Zutphen: overal in het land vinden wakes en tochten plaats voor een humaan en rechtvaardig migratiebeleid.

Coronaherdenking Amsterdam

Op zondag 28 maart, ruim een jaar na de uitbraak van de corona-pandemie, houdt de Raad van Kerken Amsterdam een oecumenische viering om 'ervaringen van kwetsbaarheid en van kracht, van angst en van hoop een stem geven.'

facebook twitter