Raad van Kerken - Nieuwsbrief

Logo RVK
Raad van Kerken

Nieuwsbrief mei

Dit is de tweede Nieuwsbrief 'nieuwe stijl' die u van de Raad van Kerken ontvangt. We hopen dat deze ook weer zijn weg vindt naar ieder die de oecumene een warm hart toedraagt. Daarvoor is nog wel wat nodig. In het kader van de AVG moet iedereen die de Nieuwsbrief wil (blijven) ontvangen, zijn of haar inschrijving eenmalig bevestigen. Dus ook degenen die al jaren iedere maand de oude, vertrouwde e-flits ontvingen. Lees verderop hoe u dat doet.

Het is dit jaar niet alleen 75 jaar geleden dat de Tweede Wereldoorlog beëindigd werd, maar ook 75 jaar geleden dat de eerste atoombommen op de steden Hiroshima en Nagasaki werden afgeworpen, die honderdduizenden burgers een vreselijke dood injoegen.
Daarom stuurde de Raad op 5 mei een verklaring tegen de nieuwe kernwapenwedloop aan minister-president Rutte en de ministers van Buitenlandse Zaken en Defensie. Want zo noodzakelijk als de gezamenlijke strijd tegen corona is, zo noodzakelijk is ook de gezamenlijk inzet voor een kernwapenvrije wereld.

Hartelijke groet,
Ds. Christien Crouwel
algemeen secretaris

Raad spreekt zich uit tegen nieuwe kernwapenwedloop

De Raad van Kerken maakt zich ernstig zorgen over de nieuwe kernwapenwedloop die op gang gekomen is. Daarom stelde de Raad een verklaring tegen deze nieuwe wedloop op.
Meer lezen

(Her)inschrijving Nieuwsbrief

Wilt u de nieuwe Nieuwsbrief van de Raad ook in het vervolg blijven ontvangen? Bevestig dan eenmalig uw inschrijving door hier te klikken, of op de link 'inschrijving beheren' onderaan deze nieuwsbrief. Voer vervolgens uw naam en achternaam in en zorg dat bij 'status' het woord 'geabonneerd' zichtbaar is. Vink vervolgens 'Nieuwsbrief Raad van Kerken aan' en klik op 'opslaan'. Desgewenst kunt u ook het vakje 'Week van Gebed' aanvinken, als u in de toekomst mailings hierover wilt ontvangen.

Wilt u geen nieuws van ons meer ontvangen, dan kunt u zich hier uitschrijven.

Wilt u de Nieuwsbrief op een ander mailadres ontvangen?
1. Schrijft u zich hier dan eerst uit en
2. meldt u vervolgens hier opnieuw aan.

Moederland - Vaderland

Moederland Vaderland
De nieuwste uitgave van Oecumenische Bezinning kreeg als titel 'Moederland - Vaderland' mee en bevat verhalen van Nederlanders over vertrouwdheid, vervreemding en verlangen. Redactie: Welmoet Boenders en Gé Speelman. Meer lezen

Kerkproeverij gaat online

Image
Nu door de corona-crisis het ongewis is of Kerkproeverij in het weekend van 9 - 10 oktober plaats zal vinden, heeft de organisatie besloten om op 21 mei, Hemelvaartsdag, een nieuwe website te lanceren met inspiratie voor een Kerkproeverij online. Meer lezen

Oproep tot mondiale Covid-19 aanpak

De corona-crisis treft alle landen en het virus houdt geen rekening met grenzen, culturen of religies. Daarom hebben religieuze en levensbeschouwelijke leiders, samen met de Raad van Kerken, opgeroepen tot een mondiale Covid-19 aanpak. Meer lezen

Asia Bibi: Eindelijk vrij boekrecensie

Asia Bibi werd in 2010 op grond van de Pakistaanse Blasfemiewet ter dood werd veroordeeld. Over haar veroordeling, gevangenschap, vrijlating en emigratie verscheen het boek ‘Eindelijk vrij, negen jaar gevangen om haar geloof’. Geert van Dartel schreef een recensie.
Meer lezen

Ramadangroet 2020

De Raad van Kerken verstuurt jaarlijks een groet aan de moslimgemeenschap in Nederland in het kader van de Ramadan en adviseert lidkerken en lokale of provinciale raden van kerken om een zelfde gebaar te maken naar de lokale islamitische gemeenschappen. Meer lezen

Online Europadialoog