Archief

In het archief vindt u diverse publicaties, beleidsstukken en oecumenische basisdocumenten. Ook zijn hier de uitgaven te vinden in de reeks Oecumenische Bezinning.

U kunt oudere uitgaven veelal gratis downloaden. Mocht u een specifieke tekst of brochure zoeken, maar staat deze er niet bij, informeert u dan bij ons secretariaat rvk@raadvankerken.nl. Soms is er nog wel een papieren editie voorradig.

In de loop der tijd zullen we het archief uitbreiden.

Antisemitisme

Doop

Interreligie

Jeruzalem

• De vrede van Jeruzalem
    Een bijdrage aan de bezinning over de toekomstige status van Jeruzalem, discussiestuk van de Raad van Kerken in Nederland (Oecumenische Bezinning, nr 13, 1997)

Jongeren

Kerk, geloof en samenleving

Kerk en Staat

Klimaat en milieu

Oecumene algemeen

Oecumenelezingen

Pelgrimage van gerechtigheid en vrede

Seksualiteit

• Liefde, Lust en Leven
    Bijdrage van de beraadgroep Geloven en kerkelijke gemeenschap van de Raad van Kerken in Nederland aan het bezinningsproces op ‘human sexuality’ binnen de Wereldraad van Kerken.

Slavernijverleden

Vluchtelingen en migratie

Vrede en veiligheid, geweld, kernwapens

Week van gebed