Meisjes Casa Base vertellen verhaal met fotocollectie ‘Our journey’

Begin 2022 bezocht een delegatie van de Raad van Kerken in Nederland kerken en hulporganisaties die zich inzetten voor vluchtelingen in Griekenland. Het doel van de reis was tweeledig: solidariteit tonen met de kerken in Griekenland die een belangrijke rol spelen in de hulp aan vluchtelingen en migranten én de situatie van vluchtelingen en migranten in Griekenland onder de aandacht brengen van kerken in Nederland en de politiek.

Zo werd ook een bezoek aan Casa Base gebracht. In dit centrum kunnen meisjes en vrouwen terecht voor onderwijs en creatieve vorming. Het centrum heeft voor de persoonlijke ontwikkeling van meisjes en vrouwen een grote toegevoegde waarde.

In het centrum is een fotografie-klas actief. Circa vijftien meisjes tussen 16 en 18 jaar – afkomstig uit onder andere Syrië, Afghanistan, Iran en Irak zijn daar met fotografie aan de slag. Ze wonnen onder andere de internationale Refugee Peace Award. De foto’s van deze meisjes zeggen meer dan woorden kunnen uitdrukken. Met toestemming van de klas Fotografie van Casa Base brengen we dit fotoboek uit opdat hun verhaal gehoord en gezien wordt.

Dit (digitale) fotoboek ‘Our journey’ bevat 47 indrukwekkende beelden. De collectie is zeer geschikt voor expositie, gespreksgroepen en bijvoorbeeld werkvormen.

De opbrengst van deze uitgave komt ten goede aan Casa Base.